Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

onsdag 16 november 2011

Typiskt svenskt

Idag diskuterade vi resten av kapitel 3 Typiskt svenskt och det var jätte kul diskussion. Vi pratade t ex om IKEA. Det finns många elever som varit där, men inte jag. Men jag har sett en gång IKEA katalogen och det fanns jätte fina möbler . Jag hoppas att jag kan gå dit en dag och titta. Jag tycker mycket om möbler.

vi diskuterade också om tvättstugan i Sverige. I mitt hemland Libanon, vi har inte tvättstugor. Vi har tvätt maskiner i våra huset. När jag har kommit till Sverige. jag visste inte hur ser ut de tvättstugor och jag var jätte fantast att gå dit och titta på. Jag gick med min man där och det var en fin idé att ha tvättstugor, tycker jag. Men samtidigt det kan var lite jobbigt ibland särskild när det är jätte kallt, lämna och hämta tvättkläder. Men med tiden , man kan vänja sig med detta.

Inga kommentarer: