Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

fredag 25 november 2011

                                      Barnen är oskattbara
I onsdags var det andra diskussion om vår roman Sonat till Miriam. Och det var intressant diskussion där för vi alla i gruppen hade nästan samma åsikter, om att svåraste händelse i livet är när man förlora sitt barn. Men man ska få hjälp att hitta sammanhang och försök göra livet så bra som möjligt.
Och jag tror att man ska inte fastna i sådan händelser, och man måste var lite hårdare med sig själv och lära sig nya vägger för att hjälpa sig att försätta sitt livet.
Jag tror att det är så viktig att behålla förflutna kvar i minnen,oavsett tråkiga eller fina händelse, där för att lära sig inte gör samma fel en gång, och dem ska visa rätt väg för oss, och inte hamnar i samma problem egen.
Men jag tror också att det är så viktig för många att reda på vem de är och var för är de här i den liv, och vad ska de göra på fram tid.
Vi diskuterade också hur viktig är det att man ska respektera sina barn, och man ska inte tror att de förstår inte, det är tvärt om de förstår allt kring om deras liv. Och man ska ha bra relation med  och föräldra ska vara stöd för deras barn,och inte ge de alltid ordar.
Jag lärde mig genom min erfarenhet med min dotter, att säga det jag som har fel ,och som måste hitta nya väg för att kunna förstår henne.
Genom att vi vara vän till våra barn, kan vi har bra resultat med de, och kan vi ha bra relation tillsammans.

Inga kommentarer: