Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

fredag 25 november 2011

“Sonat till Miriam”

Diskuterade vi i gruppen om “Sonat till Miriam” på onsdags . För mig är den boken särskilt, unik eftersom huvudpersonen- Adam kommer från Polen som jag. Därför varje vårt möte och diskussionen om ”Sonat till Miriam” är speciellt för mig. Det är mycket trevligt att se när studenter från andra länder just vid den här tiden lär sig någonting om mitt hemland. Vi diskuterade om första delen av boken och där var några beskrivande samband med Polen :) Diskussionen var också väldigt intressant. Det är mycket trevligt för mig när jag ser att jag kan oftare och oftare på den exakta sättet uttrycka vad jag tycker. Fortfarande finns det stunder när jag känner sig förvirrad och irriterad på grund av min okunnighet anslutna med svenska språket :)) Men varje dag ser jag också att jag kan mer och mer prata om vad som helst:) Jag hoppas att vårt nästa möte kommer att vara lika njutbar upplevelse.

1 kommentar:

lisa sa...

För mig känns det bra att ha någon från Polen med, för att då kan vi fråga om vissa saker som skrivs i boken stämmer med verkligheten.