Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

lördag 19 november 2011

Moderspasson av Axelsson


I onsdags började mina klasskamrater första grupp diskussion om moderspasson. Jag missade den men ändå vill jag skriva min åsikt om boken. När började jag läsa boken kände jag boken som en vanlig roman inte så intressant men efter några sidor började blir spännande. Författaren beskriver med ett intressant sätt situationen och händelserna.

Huvud personen i boken heter Minna som flyttar till sin moster som heter Sally efter hennes mamma dör. Boken berättar om Minnas liv under den tiden som hon bor hos sin moster och händelse efter Sallys död. Romanen handlar om föräldraskap och mammors känslor. Boken är väldigt nära i människors liv tycker jag. När läsar jag boken vill fortsätta till slutet eftersom författarens skrivnings sätt är väldigt intressant hon vet i vilken punkt man börjar tappa lust att läsa då händer någonting nytt som man blir intresserad av läsning igen. Jag blev väldigt rörd med Minnas beskrivning om hennes förhållande med sin dotter Sofia. Eftersom berättelsen är jätte nära med sanning och det liv som vi lever just nu

1 kommentar:

Unknown sa...

vad kul att höra från dig Bnar! Vi saknar dig i skolan. Du är så levande med ditt glada skratt och alla de intressanta synvinklar som du kommer med i diskussioner.

Kul att du gillar boken. Jag håller med dig att boken verkligen växer. Maj-Gull Axelsson gör en så levande beskrivning av personerna och man vill bara läsa vidare.