Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

onsdag 9 november 2011

                                                                 Typisk  svensk
I måndags såg vi en film om mat, (landet brunsås)och det var mycket intressant.Och det handlar om vad vi äter och vi inte äter,och varfår äter vi det och inte det,och vem som bestämmer efter det är det tradition eller religion. Får oss muslimer det religionen som bestämmer efter vad ska vi äta och inte äta. Och de visar i filmen folken som äter marsvin, och var får äter de det  och var får svenskarna upprörde sig när det var ok att äta marsvin i Sverige.
Men för mig jag är den personen som vågar att prova testa olika mat from olika ländet ,fast det ska vara minus fläsk., men jag tror inte att jag kommer och  prova äta marsvin även att det är det tillåtet eller inte i vår religion.
Och jag hade inte varit i diskussionen där får det var första dag för mig i svenska A och jag och nya elever satt oss med Anna Lisa för att får lite information om kursen och vad skulle vi göra, och hur ska vi jobba ,o i vilka böcker ska vi läser, men jag tror att det kommer och bli bra.
   

1 kommentar:

Unknown sa...

jag vet att det kommer att gå jättebra :D