Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

onsdag 16 november 2011

Lagom

''Lagom'' är ett svenskt ord med betydelsen precis tillräklig eller rätt mängd. Det är ett mycket vanligt ord och svenskar brukar använder detta ord i olika situationer. Jag tror att det i alla språk och kulturer finns ord eller fraser och speciella ord och uttryck som har en stor betydelse i deras språk. I mitt språk finns detsamma ord men vi brukar använder det i olika former och i olika situationer. Jantelagen är ganska konstig för mig. Jag kan förstår den helt om det handlar om skillnader mellan språk eller åsikter mellan människor från olika länder men jag tycker att Jantelagens gör människor negativa. Det gör bara att du som människa tror att du inte är så lämplig. Om man vill lyckas måste man tror på sig och att man kan lyckas. Därför gillar jag inte Jantelagen.

Inga kommentarer: