Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

onsdag 30 november 2011

Landet brunsås

Programmet handlar om olika mat i olika kulturer och vilken mat är förbjudet i vissa Lander. Det beror på från en Kultur till andra och en religion till andra. Men det finns också några människor de bryr inte sig om den har mat förbjudet i religion eller inte, de giller den har mat och ingen kan stoppa de t.ex. i Indian det är förbudet i deras religion att oxkött men jag har sett jätte många de äter den. Från andra sida måsta vi respektera de eftersom det är personlig sak.
Men jag tror att matvanor det är en vana som vi ta från barndom t.ex. jag är van att äta hjärtat och lever som finns i lammets och de är jättegott för mig eftersom jag är van att äta de från barndom men jag är inte van att äta huvudet av lamm så jag tror det är inte gott, men jag respektera andra när de äter fram för mig och när de bjuda mig jag säger bara att jag giller inte den och det går inte att jag säger det är äcklig även om jag känner det.

1 kommentar:

monlight sa...

Jag håller med dig. jag är inte van att äta huvudet av lamm för att jag känner att det är äcklig ,men jag respekterar de som äter lammshuvudet. Jag lagar din till min man och jag är glad med den .Han tycker om lammshuvudet.