Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

onsdag 16 november 2011

"Moderspassion"

Idag diskuterade vi första gång boken "Moderspassion". Diskussionen var jätte intressant. Själv boken är inte så intressant just nu, eftersom aktionerna hoppar fram och tillbaka i tiden och allt är minne av huvudpersonerna.

Också diskuterade vi våra citat och det var mycket intressant att lyssna på andras åsikt. Några berättade sina egna historier som var nästan likadana med dem som var i boken. Språket i "Moderspassion" är inte så svårt för mig, men det finns lagom nya ord.

Trots allt kan jag säga att jag gillar boken och vill läsa den mer och mer. Jag hoppas att boken blir mer intressant och spännande med varje sida eller kapitel. Och också hoppas jag att våra diskussioner blir roligare och mer intressanta med varje gång.

2 kommentarer:

Unknown sa...

ja nu vill man verkligen kasta sig över boken och läsa mer. Tyvärr glömde jag min bok på jobbet...så jag får läsa vidare i morgon. Jag är nyfiken på vad vi kommer att få veta om Sofias liv.

Nadja sa...

Det var heller inte intressant för mig att läsa boken från början. Ganska längre kunde jag inte förstå vad hände i boken för Minnas minne hoppades mellan olika ålderstider ganska ofta. Men just nu vill jag gärna läsa mer och mer för få veta om Minnas och hennes dotters öde.