Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

måndag 21 november 2011

Får man äta godis?

Idag tittade vi på filmen "Landet brunsås" och de berättade om får man äta godis och andra söta saker. Och många tycker att om man äter mycket godis då blir man tjock eller kan ha problem med sina tänder osv. Jag vet inte är det säker, men jag kan säga en sak. Jag äter godis och tårtor hela mitt liv och har inga problem. Och ingen sa till mig att jag är tjock. Tvärtom, om jag inte äter godis eller chockolad, då har jag problem, t ex jag har dåligt humör och stress. Man kan säga att det här är som ett beroende på söta saker, kanske. Jag vet inte, det kan vara så. Men man får äta godis, kanske inte så mycket, för att göra livet sötare. Om man har diabet t ex, då får man inte äta socker eller allt som har glukos, men det finns speciellt s k fruktos för diabetiker. Så man kan välja själv om han vill eller får äta godis eller inte. Bara komma ihåg att det finns gränsen för allt.

Inga kommentarer: