Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

torsdag 10 november 2011

Landet Brunsås

Landet Brunsås är en svenskt Tv program som handlar om maten. De pratade på den sista del om marsvin. Jag ska prata lite om vad är marsvin. Den är ett däggdjur i ordningen gnagare som hålls som husdjur, både som sällskapsdjur och som matdjur. Den kommer ursprungligen från Anderna i syd amerika. Marsvin kan nå en vikt på 1 kg och lever mellan 4- 7 år. För mig , det finns många mat som jag kan inte tänka mig att smaka . Jag vet inte varför , kanske det är fel , bör man smaka och sen bestämmer om det är gott eller ej. Men det är så. Men samtidigt det menar inte att jag prova inte att laga eller äta nya mat , nej . Jag tycker mycket att lära mig nya mat och försöka att laga den , och jag har ingen problem med att smaka nya mat . Men inte alla sorter av maten. Det är upp till var och en vad man vill äta och vad vill inte äta.
Det är klart att man respekterar folksåsikter och olika kulturer, rättigheter, religioner och lagar. Så det beror på varje person och på varje land.

1 kommentar:

Muna sa...

jag håller med dig att man måste respektera andras kultur och andras mattradition. jag alltid giller att smaka nye typer av mat särskilt när jag kommer hit i Svergie men jag har bara religiongränserna med min mat.