Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

söndag 2 oktober 2011

Anonym!!!


Telefonen ringer och ordet som du ser är okändnummer.Med lite planering kan du göra något som andra inte förstår att du har ringt .
Varför vissa vill vara anonyma? varför vill många inte ha ansvar som vad de gjorde?
Vi har tittat på en tv program i onsdags och sen diskuterade jag och mina klasskamrater om det .
Debatt programmen handlade om att vara anonym på webben eller inte! Vi var två grupper med olika åsikter. En grupp var håller och en grupp var mot det .
Som vanligt blev det jätte intressant diskussion. Ibland man blir lite osäker om eget åsikt när andra säger deras åsikter.därför tycker jag om att diskutera utan att någon insisterar på eget ide .
Själv tycker jag att om man skriver namn det betyder att man acceptera ansvar om vad skriver. Men i vissa fall kan det få svåra återverkningen, politisk eller religiösa. Det är jätte svårt att skriva riktiga åsikter när man bor i vissa länder.så efter det villkor är det helt annorlunda .
Därför jag sa till Stina att jag inte kan säga mina åsikter på riktig. Men om man bor i ett helt fritt land, tycker jag att det inte menar att skriva anonym .
Vi har pratat lite om många som använder dålig ton när de kommentera.även jag är inte håller med de, sa Bnar nånting intressant. ”bråkar med ord bättre än använder vård” .

3 kommentarer:

Kameta sa...

Du har rätt, Nassim, när du säger att det är svårt att säga ditt åsikt i vissa länder. Till ex. I mitt land är det helt omöjligt.

Ekaterina sa...

Naturligtvis finns det situationer där en person är tvungen att skriva anonymt, så det var verkligen svårt för oss att besvara frågan i debatten.

David sa...

Debätten håller på om ska man vara anonym i svenska webbplatser. Om man diskutera debätten med webbplatser från olika länder kan det vara farligt att identifiera sig med din riktig åsikt på samma sätt som man kan inte tala illa om några ämne i verkligheten i flera länder. Det håller jag med.