Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

onsdag 5 oktober 2011

ARTIKLARREDOVISNINGEN

Idag diskuterade vi artiklar som handlade om religion. Vi pratade om olika problemer kring religion och försökte att gå djupare i den. Men det är en jätte svar fråga, eftersom det finns många religioner, även en religion man förklarar på olika sätt. Men jag vet en sak, att ingen religion lär man att göra dåliga saker. Religion inte säger till oss att ljuga, att stjäla, att ha sex med vem som helst, att döda människor. Bara bra saker säger den. Men människor gör bara det som lättare och mer bekväm för dem. Jag är muslim och jag är lycklig för det. Jag vill inte diskutera eller kritisera andra religioner, eftersom alla vi måste bära ansvaret för sigsjälv framför Gud. Jag tycker om min religion och ska inte ändras mig, det spelar ingen roll bor jag i ett islamskt land eller i Europa, eller i Amerika osv.

Inga kommentarer: