Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

torsdag 17 mars 2011

Tack alla!!


Tack så mycket för omtanken. Jag har varit väldigt upprörd sedan i fredags och det är fortfarande svårt att hantera alla tankar men jag började känna mig lite avtrubbad. Det finns för mycket information och jag orkar inte ta reda på alla källor nu längre. Jag måste vara ifrån PC lite grann och vara med min familj annars kommer jag att vara framför PC och titta på nyheterna hela dagen. Och jag känner mig hjälplös och pessimistisk.

Mina närmaste är inte direkt påverkade. De bor i en liten stad som heter Toyama som förvisso ligger i närheten av många efterskalv men som också är omringad av berg som förskonar dem. Jag har pratat med en del av mina kompisar och de är starkare än jag. Min familj och kompisar började jobba som vanligt dagen efter tsunami och jordbävningen och de ger mig modet att tro på Japan kommer att bygga upp landet igen.

Tack för allt stöd!

Chika


2 kommentarer:

bnar sa...

det var litten min kompis det är enda sak vi kan göra för er :)

monica sa...

Jag tror också att Japan kommer att byggas upp igen. Det kommer att bli bra framöver. Roligt att du är tillbaka i skolan igen, och att du fått lite av styrkan tillbaka. Vi syns säkert framöver.