Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

måndag 7 mars 2011

2011-03-07

Idag hade vi jätte intressant lektion. Stina ställde två frågor. Första frågan handlade om våra familj. Vad betyder får oss familj... och andra frågan var om vi har en bästa vän i så fall, om vi berättar allt? Det var jätte intressant diskussion som vanlig. Får alla familj betyder jätte mycket inte bara sin man och barn, det är ett stort begrepp. När vi säger familj vi fårstör också föräldrar och syskon. Jag tycker att får alla familj är viktigaste. I diskussion vi tänkte på alla våra föräldrar som bor långt från oss hur vi saknar de att vara föräldrar och vi själva har vår familj. Sen diskuterade vi om bästa vän. Jag själv hade mycket dålig erfarenhet. Jag ville inte bäretta hela historien men jag hoppas att alla har förstör mig rätt. När vi diskuterade fast alla håller med att man ska inte lita på en vän. Man kan berätta men inte privata saker eller man måste väta vad ska man bäretta och vad ska man inte berätta. Jag tycker det är jätte viktig. Till slut den bästa vän är mamma och sen kommer man och syskon.

1 kommentar:

Unknown sa...

det blev en väldigt intressant diskussion! Tänk att det kan vara så svårt med vänner! Samtidigt som det givetvis också är en stor källa till glädje.