Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

onsdag 9 mars 2011

Familj och vänskap


Imåndags hade vi en jätte intressant diskussion om vad familjen betyder för oss och andra fråga är om vi berättar allt för våra vänner. Jag tycker att det var två viktiga frågor. För alla är familjen jätte viktig i deras liv. För mig också min familj betyder jätte mycket och jag menar med min familj min mamma och precis min pappa , men min pappa dog för flera år sedan. Familjen betyder för mig också min man, min son , min svärmor och svärfar och släktingar. Min svärmor och svärfar de är som min familj här i sverige. De bor i luleå och de är jätte snälla. Om andra fråga, tycker jag att vänskap är jätte viktig också . För att en vänskap ska hålla hela livet krävs att vänner delar varandra glädje och sorg. Jag tycker att för att få en äkta vänskap med någon , måste ha förtroende för varandra, tendensen att önska det som är bäst för andra. Det krävs också empati, fullständig ärlighet, sanning mellan varandra.

Inga kommentarer: