Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

tisdag 8 mars 2011

familj o vänner

Tisdag 8/3-2011

"Vad betyder familjen för dig"

I går på lektion hade vi diskussioner om familj o vänner. Stina frågade oss 2 frågor och alla fick svara var o för sig. För mig är min familj viktigast, inte bara min man o mina barn som är våran kärnfamilj, utan ochså alla andra som är runt oss som är släkt. Kusiner, mostrar, syskon, bröder, mm och även deras familjer. Vi är stor släkt och har starka familjeband till varandra, det har varit så sen länge tillbaka, man blir berörd av varandras händelser, och man stöttar varandra i livets skeden om något skulle hända eller inträffa som inte är så bra. Sen tycker jag om alla i min släkt, men älskar min familj, mamma, bror, syster mm

" berättar du allt för dina vänner"

Jag har en del starka o fina vänner som har fått en stor del av mitt liv, jag kan nog berätta mycket för dom, men jag vet inte om jag skulle kunna berätta det mest privataste. Jag har ochså fått mycket hemligheter berättade för mig genom livet, från mina vänner, men inget av det har jag fört vidare. Och det är viktigt att man kan lita på varandra när man berättar något som man inte vill skall komma ut, och att personen som berättar vet att det kan stanna där. Sen kan man ju ha kul med sina vänner ochså, och kanske någon vän kan bli en del av familjen, om man har känt varandra länge. Så man skall vara rädd om de vänner man har, eller vän, för dom kan berika livet mycket...

Inga kommentarer: