Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

lördag 12 mars 2011

I onsdags hade vi en jätte intressant lektion.Vi diskuterade två frågor.Den första fråga var: Vad betyder för dig din familj? Min familj är min mamma, mina syskon, min man, hans föreldrar och syskon. Alla de är viktiga för mig. Jag kan inte föreställa sig livet utan dem. Nu när är jag så långt borta av dem jag förstå det bättre. Jag har min egen familj nu, min man och barn, men jag saknar på alla mina släktingar som bor i Tjetjenijen.
Den andra fråga var: Berättar du allt till sin vän? Man måste ha en bästis för att berätta sina hemligheter eller för att dela glädje och sorg. Min bästa vänner är mina systrar och min mamma. Jag vet att jag kan lita på dem i alla situationer och diskutera med dem alla saker. De kan ge mig ett rätt och bra råd när jag behöver det. Med andra mina kompisar diskuterar jag bara enkla saker, men inte mina egna problem.

1 kommentar:

Unknown sa...

det var intressant att ta del av allas erfarenheter. Det var flera i gruppen som kände som du, och hade sin mor och sina systrar som bästa vänner.