Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

söndag 20 mars 2011

I måndags den 7 mars har vi två diskussioner om


1. Vad betyder familj för dig? Och


2. Berättar du allt för kompis?




Familjen betyder mina föräldrar, mina syskon, slakting som bor i mitt hemland och min egen familj i Sverige. De är mycket viktiga för mig därför att de är en del av mitt liv och jag älskar de alla så jag vill inte förlora dem. Eftersom jag bor långt bort från mina föräldrar och mina syskon så vi har kontakt ofta varandra. Ofta saknar jag dem medan jag bor i Sverige men jag känner mig inte ensam här därför att jag har en väldigt varm familj i Sverige.




Kompis är viktig och alla behöver en kompis. I mitt hemland har jag många kompisar och bästisar men inte så mycket i Sverige. Även om det är min bästis men jag berättar inte allt. Man vet inte att hur de tänker och dem kanske pratar vidare till annan person. Istället berättar jag mest till mina föräldrar och min man därför att de är personerna som jag lita på mycket mera än bästisen.

Inga kommentarer: