Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

onsdag 9 mars 2011

Diskussionen den 7/3

I måndags diskuterade mina klasskamrater och läraren om två intressanta frågorna.

1) Vad betyder 'FAMILJ' för dig?

Min familj betyder allting för mig. Mina föräldrar, syskon, släktningar och kusiner bor i Indien och jag saknar dem väldigt mycket. Jag blir ledsen när jag tänkar på dem särskilda mina föräldrar och syskon och känner mig också ensam utan dem eftersom de är någon som förstår mig bättre och är alltid med mig i mina lycka och sorg. Men jag ska träffas dem snart som möjligt. :D

2) Berättar du allt för dina kompisar?

Jag berättar inte allting för mina kompisar. Ibland finns det några saker som jag kan prata med dem -till exempel: när jag är ledsen eller har något problem men jag skulle inte säga mina hemligheter saker till dem eftersom jag kan inte lita på dem. Dessutom berättar jag nästan allting till min mamma och syster eftersom jag är säkert att jag kommer att känna mig lätt, trygg och bekvam inom mig och jag litar på dem mycket.

Inga kommentarer: