Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

söndag 20 mars 2011

I fredags den 11 mars lyssnade vi på en saga och sen diskuterade vi ”Vem som är mest fel?”




Första plats tycker jag att mannen har mest fel därför att han har rest ofta och lämnat hustrun hemma ensam. Han har en hemlig kärlek med hustruns väninna. Dessutom låste han in hustrun så hon har inget frihet därför att han har misstänkt att hon har otrogen mot honom.




Hustrun sätter jag på andra plats därför att hon är gift med sin man men hon älskar skogvaktaren och hon mutar vakten för att han skulle släppa henne så hon kunde rymma med skogvaktaren.





Tredje plats är väninnan tycker jag, därför att hon har berättat allt till mannen som hon har hemligt kärlek med. Efter hon har berättat till mannen så blir han mycket arga på vakten och han vill döda vakten. Om väninnan inte har berättat skulle det inte hända något och mannen skulle inte dö hellre.




Fjärde plats sätter jag på vakten därför att han har mutat och släppt hustrun det menar att han är oansvarig på sitt jobb. Dessutom dödade han mannen när han förstod att mannen skulle döda honom.




Sista plats är skogvaktaren tycker jag, därför att han älskar hustru till mannen som har anställt honom. Han bry sig inte om henne och har försvunnit när hon skulle rymma med honom.



Inga kommentarer: