Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

söndag 18 december 2011

''Sonat till Miriam''

Förra onsdag hade vi sista diskussion om ''Sonat till Miriam''. Det var intressant att såg varje elever har olika åsik over sista kapital och författares stil. Några var nöjd och andra var förvirrad. Jag själv tycka om boksavslutning som var inte vanlig och respekt läsares aptit. Även om finns några saker som jag tycker inte om om boken men i alla fäll det har en modern avslutning. Det är en berättelse som tvinga läsare att följa huvudperson på alla vilkor och titta efter olika sidor av Adam Ankers karaktär och sedan bestäma en avslutning för den novel. I sida 295,'' Min mor lärde mig att inte förvänta mig förklaringar, och att inte ge några. Att acceptera också det oacceptabla utan frågor.'' Kanske visade det forfattares åsikt om novels avslutning.

Inga kommentarer: