Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

torsdag 8 december 2011


                                       Sonat till Miriam
I onsdags när vi hade litteraturblogg kunde vi veta mer om huvudpersonens förflutna och hur såg det ut. Vi kunde förstår mer och mer om hans sonat, för att det var lite kronligg frön början, men nu vi kommer i berättelsen.
Och det är många detaljerna som man ska tolka de själv,därför det står inte i boken varför eller hur var det, men  jag tror att nu boken har blivit mer intressant, och flesta av oss i gruppen tycker det också.
För mig jag tror att Adam (huvudpersonens) hade fel när han repeterade samma liv med sin dotter och han som inte pratade med sin dotter om det som gjorde ont. Därför många som hade någon problem när de var liten, vill att deras barn inte ska har samma situation , men i fall han ångrade sig, fast det var sent.
Jag också försöker hela tiden att mina barn inte ska ha vad hade jag haft när jag var liten.

Inga kommentarer: