Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

fredag 9 december 2011

Moders passion – litteratur blogg del4

Jag har alltid väntat för onsdagsdiskussionen för att umgås min romansgrupp, men tyvärr jag kunde inte komma i onsdagen eftersom jag har varit sjuk. I alla fall jag har läst den fjärde delen av romanen och alla litteratur bloggar för min grupp och jag kunde ha goda idéer och bildade mina privata åsikter om vad hände under diskussionen.

Vår diskussion var mest om de huvud personerna i den här romansdelen. Huvudpersonerna var Anette och Ritva två kvinnor hade möttes i samma plats under några tider i romanen men människoskillnaderna mellan de lika som skillnaderna mellan kol och guld eller lika som skillnaderna mellan honung och giftet.

Anette som var värste människotyp som jag hade vetat i hela mitt liv. De avundsjuka människorna som deras svarta tankar lika som giftutsläppet som utsläpper till deras liv och till andras liv också. Jag tycker att Anette hade missförstått idén om hur ser framgångsrikt livet ut? Hur man kan bli lyckad? Hur man tvingar hela världen att lyssna på sitt prat och följa sina tankar.

Det är inte gratis, det är inte mycket dyr också som tycker jag, man behöver hitta den sanna kärleken i sitt hjärta först och sedan ska det kärlek utsläppet reflektera till alla direkt och utan gränser. Kärleken ska vara bäste väg till framgången i alla liv hållen.

Ritva hade också en del av diskussion som en den bästa modellen för de lyckade människorna som kämpar under varje stund för att ändra deras livsansikte för bättre och bättre fast alla deras pinor och livssvårigheter. Jag tycker att författare alltid klarade att beskriva människotyper med en noggrann beskrivning som fångade sina känslor till nära och långt från sina liv varje dag.

Jag hoppas att alla ska komma till kommande diskussionen.

Inga kommentarer: