Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

onsdag 7 december 2011

Sonat till Miriam

Idag har vi arbetat på litteraturblogg annorlunda än vanligt. Vi delas in i två grupper och varje grupp arbetade själva. I min grupp var fyra personer och jag tycker att diskussionen gått smidigare än då vi satt alla i en stor grupp. Alla av oss har en chans och mer tid att säga vad tankar. För mig är våra samtal mycket intressant varje gång och jag måste vara noga med att inte säga för mycket eftersom jag har läst hela boken. Men eftersom vi närmar sig till slutet på romanen diskussionerna blir mer och mer intressant för mig. Idag, till exempel, talade vi i min grupp om den polska staden Krakow, där huvudpersonen bor och och det är underbart eftersom jag känner mycket väl den staden. Jag är nöjd därför att just denna stad finns i boken eftersom jag gillar den väldigt mycket och jag tror att den är en av tre städer i Polen som har en verkligen fantastiskt atmosfär. Det är också en av de tre städer i Polen som är internationella och där vi kan träffa människor från hela världen. Jag hoppas att inom den närmaste våren kan jag ta ett besök i Krakow eftersom jag saknar verkligen för denna atmosfär. I centrum av staden finns också min favorit kafé "Avsked med Afryka" (http://www.pozegnanie.com/?menu=content&id=1 ) som jag skulle vilja besöka så snart som möjligt.

2 kommentarer:

Mia sa...

Det är bra att du kan beskriva Krakows miljö därför att vi kan känna mer berättelse. Jag ska kolla på din favorit kafé "Avsked med Afryka". Är den kafe som du brukar går där eller hur? Jag älskar hemtrevlig, söt kafe som man kan drika en kaffe på kväll och ägna sig åt med vännor. Jag ska förena dig.

Martyna sa...

Jo, jag brukar gå där :) Jag inbjuder :)