Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

torsdag 1 december 2011

Moderspassion… logbok3

Onsdagslektionen var ett fängslande möte som hade våra åsikter och livserfarenheter . Vi pratade om våra citat som nästan hade samhällsproblem och dagligproblem också. Vi pratade om olika religiösa grupper och om våra religioner med enkla ord, likheterna och skillnaderna mellan våra religioner.

Jag tycker att Gud som bestämde att vi har olika religioner för att tävla med varandra för att visa våra egenskaper och för att ha den tillräckliga nyfikenheten för att känna igen andras religioner och andras tankar. Jag tycker att Gud inte behöver våra böner i kyrkan eller i moskén men Gud påbjöd oss att gå till de vissa platserna och under de vissa tiderna för att bli tillsammans med varandra, för att vi ha en chans för att älska varandra.

Vårt möte var också ett fascinerande prat för mig eftersom jag kände att vi blev närmare av varandra eftersom vi hade en chans för att berätta om våra privaterfarenheter med ett enkelt talesätt. Barnen hade en del av vårt prat och vi pratade om nya metoderna till barnuppfostran. Kvinnohumöret och kvinnokärleken för förändringen, kvinnorna som kan börja varje dag ifrån en ny början med en ny klänning eller efter en värm dusch hade en stor del av vårt prat.

Jag längta alltid onsdagshändelserna under lektionen eftersom vi pratar utan gränser nära eller långt vår roman, i alla fall vi uttrycker våra känslor med svenska och det är viktigaste.

Inga kommentarer: