Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

torsdag 27 januari 2011

Kort kjol

Citat s 9
"Hon har varit med om något hemskt, Svinto. Något vidrigt. Hon behöver få vara i fred. Vi får inte skrämma henne."
När jag läste det här , var jag jätteledsen. Det finns människor som tänker illa om en kvinna som blivit utsatt för ett övergrepp även om det är inte hennes fel . Denna kvinna är brottsoffer. Jag tycker att det är orättvist och att vi måste hjälpa kvinnan utan att tänker illa om henne. Jag tycker att det är jättesvårt för dem kvinnor att vara i fred och börjar ett vanligt liv eftersom det finns människor som mobbar utsatta kvinnor. Men samtidigt det finns människor som tänker inte så och hjälper dem kvinnorna.

1 kommentar:

Unknown sa...

ja det är hemskt att utsatta kvinnor blir offer igen genom att folk pratar illa. Det var väldigt intressant det du berättade om utsatta kvinnor i ditt hemland. Så fruktansvärt att de till och med har svårt att få arbete, att även arbetsgivare dels känner till, dels ser ner på dem.

Men som jag berättade så har omgivningen runt ett brottsoffter som blivit utsatt för våldtäkt svårt att hantera situationen även i Sverige. Även här förekommer det att kvinnan utsätts för skvaller och förtal.