Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

söndag 30 januari 2011

Kalla mig inte Svintogubben!


Kalla mig inte Svintogubben! Jag är arton år,säger han bestämt. Maman biter sig i lappen ,slappnar av tillräckligt för att han ska släppa greppet och vrider sig blixtsnabbt runt. kittlandet är hennes vapen och han avskyr det.Lägg av morsan jag är ingen barn längre, fattar du det säger han och går mot badrummet.Hon biter sig lappen igen.att hon aldrig lär sig Han är stor nu.Han har tagit studenten. allt går inte att skoja bort. Hon dricker upp sitt kaffe och suckar.

citat ur boken Kort kjol

sidan 12.

Till en mamma är så svårt att förstå att sina barn har blivit stor därför mammor vill behandla sina barn hela livet lika dom när de var små.
Jag själv vet hur det jobbigt är med mina barn ,Som Svintos mamma jag också får bita mig lappen hel latiden när jag håller på tjåta mycke på de då tycker de att jag är så jobbigt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

ja ibland kan det bli tjatigt!

Unknown sa...

men mammor menar ju offast väl när de tjatar.