Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

måndag 31 januari 2011

Diskussionen (31 Januari)

Jag börjar med att säga "Det var tur att vi är bara tjejer i klassen!" :)

Jag antar att några elever har svårt att prata sexuella saker på grund av deras kultur och religion men jag tyckte att alla var med i diskussionen och prata sina åsikter om olika frågor ganska frivilligt. Det kändes som "Tjej snack". Det var spännande och mycket intressant tyckte jag!!

Vi höll med de flesta frågor som kvinnor men det visade sig att man har helt annorlunda uppfattningar också. Till exempel om kvinnor och män kan vara kompisar utan att känna mer än vänskap eller kvinnor har skyldighet till våldtäkt om de har sexiga kläder på sig.
Svaren kan ibland vara mitt i mellan med olika anledningar så det var svårt att bestämma Ja eller Nej.

Tiden gick fort! Så kul att kunna prata och dela våra åsikter!
Jag ser verkligen fram emot nästa lektion!

1 kommentar:

Unknown sa...

ja det blev verkligen tjejsnack! Vilken superfin grupp det är! Jättekul att träffa er alla och diskutera :)