Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

måndag 31 januari 2011

Citat s. 68-69
"Mamma! Å, gamla dumma, trötta mamma! Varför kan hon inte vara som andra mammor och duka fint på fredagarna och baka bullar och tvätta fönster och odla tomater på balkongen och har vänner som kommer på besök och ta med Myran på semester någon gång? Inte ens nu har hon försökt anstränga sig, nu när det värsta redan har hänt."
Stackars Myran!Hennes mamma bryr sig inte om sin dotter. Mamma har sitt eget liv med sina problem. Myrans problem och Myrans liv tar så lite plats i hennes liv,i hennes hjärta. Myrans mamma är en egoistisk person tycker jag. Hur kan kvinan, som hade barnet i sin mage i 9 månader, blir så ointresserad till sitt barn, så kall. Jag kan förstå Myrans känslor, hon får inget medhåll av sin mamma, ingen medverkan. De är mer granner än mamma och dotter.

2 kommentarer:

Unknown sa...

det är svårt att förstå Myrans mamma, och vi får ingen riktig förklaring heller. Vi vet inte om det är olika händelser i hennes liv som gjort henne till den hon är. Författaren målar upp en ganska sterotyp bild av arbetslös, trött, ointresserad och orkeslös mamma.

khlopjulia sa...

Det är faktiskt svårt för mig därfor min mamma är min bäst kompis och hon visar mig alltid att barn är viktigast i livet. Kanske jag är lite hård mot Myrans mamma eller?