Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

onsdag 26 januari 2011

kort kjol

Jag läste roman "kort kjol" två kapitel och väljer två citat från boken.

1.citat  (5 sidan)

"Alla längst bort möts himmel och hav.Längre är så kan hon inte se,Där tar världen slut."

Detta citat innebärar att Myran syn på värld här hon har varit på taket. Hon befinn sig hög plats ensam och börjar iakaa värld omkring.Världen är så varkert ,men så sorgigt också .Författare skildrar natures miljön genom Myrans ögon .

2.citat(18 sidan)

"ett tak är så en bra utsiktsplats.Då kan man se presic vilka som kommer och går. Långt inna de kan see själv. från ett tak kan man ha kontroll."

Här författare avslöjer Myrans innerst inne känsla.Hon tvingar att var på taket.Ingen vill bo på taket . Tro jag. Myran har varit därt kanska länge och verkar njuta av allting omkring.När jag läste den citat känner jag mig smärta i mitt hjäta.Det måste hända någonting som gör  Myran ont .Myran tröstar sig själv för att ha en skäl att bo på taket.Jag syn på Myran psykisk smärt och henns övergivens sjäj.   

Inga kommentarer: