Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

onsdag 30 maj 2012

Solstorm (sista delen)



Igår den 29 maj diskuterade vi den sista delen av spänningsromanen Solstorm. Det var en trevlig romandiskussion därför att alla berättade egna erfarenheter.

Min favorit huvudperson i boken är polisinspektören Anna-Maria. Hon gav en stor hjälp för att få veta vem som misstänktes för Viktors mord.

För mig har hon varit otrolig och brytt sig om andra människor. Hennes roll i boken kan hända eller händer till andra kvinnor just nu. Jag tycker om hur hennes karaktär har blivit okomplicerad mot slutet. Som modig och hoppfull kvinna beskriver jag henne.

Två av mina citat kom från Anna-Maria eftersom de handlar om familjen som jag har upplevt och som händer just nu. En anledning är att jag också är en kvinna som sätter familjen främst även om jag är upptagen med att göra någonting eftersom jag älskar min familj. De är min inspiration och jätte viktigt i mitt liv.

Anna-Maria har rätt när hon sa att ‘Jag har verkligen ingenting att gnälla över. En underbar familj och ett gott liv. Jag har redan fått mer än man har rätt att begära.’ I boken kan man läsa hur hennes man Robert hjälper henne att sköta hem och stödjer henne i sitt jobb. Jämfört med de andra huvudpersonerna i boken som Viktor och Sannas familj har hon ett bra liv.

När man läser boken kan man välja vem man tycker är bäst. Det beror på deras erfarenhet och vad de känner för dem efteråt. Jag tycker det viktiga är när man lär sig något från någon i boken man läser.

Tack så mycket!






Inga kommentarer: