Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

onsdag 23 maj 2012

Solstorm diskussion








På Tisdag den 15 May 2012 diskuterade vi den första delen av boken solstorm. Det är en spännande roman. Rebecka Martinsson 'r en advokat som bor i Stockholm som en dag får ett samtal från en barndomsvän Sanna, som talar om för henne att hennes  bror Viktor har mördats i kyrka i Kiruna. Polisen var missförstot att Sanna har mördat sin bror.  Rebecka var i kär med Viktor förut. Rebecka vände sig till sin hemstad i Kiruna och Engagera sig i sökandet efter mördaren.

Vi var fyra elever i gruppen och alla hade två citater med sig, som de tycker var intressant. Alla hade egna åsikter och händelse om valda citater. Vi har också pratat om vad det är hänt under första 100 sidor. Det var en jätteintressant diskussion och rolig att listan på andras åskiter och händelse. Jag lärde mig några nya ord.

Till mig var det  en bra diskussion för att jag är inte fardig med boken , men några av mina kompiser är fardig med den. Efter diskutera med mina kompiser  det hjälpte mig att förstå boken och personer på rätt sätt.


Inga kommentarer: