Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

söndag 20 maj 2012

Diskussion 1 Solstorm



Den 15 maj hade vi en gruppdiskussion om boken Solstorm. Faktum är att vi diskuterade den första delen av boken där boken talar om mystiska död ett framstående pastor i Kiruna. Viktor Strandgård som ett offer i det här fallet knivhöggs till döds av sin egen syster med hjälp av Thomas. Viktor var hans händer avskurna och lämnas för blödning. Efter begå detta brott Sanna ringde Rebecka, en jurist på Meijer & Ditzinger advokatbyrå och en gång vän till Viktor men den här gången var hon baserad i Stockholm. Sanna ville aldrig tala med polisen eftersom hon trodde att de skulle ta henne ifrån hennes familj.

Under diskussionen var jag intresserad av de citat som valts av mina klasskamrater till exempel på sidan 23 där det står i nio år tillbaka han (Viktor) hade en otäck bilolycka och han dog på sjukhus på grund av hjärtats som stod stilla. Lyckligtvis de fick liv i han och kunde berätta vad som hände. Definitivt sett dessa saker som är svåra att tro, men de händer. På sidan 27 Det säger det är Sanna, Jag vet inte om du har hört det på nyheterna att Viktor är död, Ja, jag hörde nyligen och jag är mycket ledsen. Medvetslös, tog Rebecka upp en penna på bordet och skrev nej. "Här min kollega går på om detta till sin bästa som dött genom att hänga sig på bjälkarna i huset efter att ha tillsammans på skolan och helt plötsligt blev hon berättade vän är död.
Några andra saker är svårt att tro men de verkligen händer och deras förklaringar hjälpte mig att förstå boken och få bättre insikt.

Inga kommentarer: