Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

torsdag 19 april 2012

           
Fågelbovägen 32
Jag tycker att det är jätte intressant bok, för att boken handlar om utomlandsmänniskor som inte har rätt och bor i Sverige och den boken beskriver hur illegala flyktingars liv och hur får de hjälp genom vård.

Mina citat:
S: 7 ”Hon nickar med all trovärdighet som går att uppbringa. Suzans ögon fylls tacksamhet”
För mig jag tror att ögonen kan ha mer trovärdighet mer än vad man säger, ögonen kan beskriva inre människor, och kan visa sina känslor. Ögonen kan inte lura eller bedrägeri andra, de är spontant.


S: 92 ”om folk är bra på nånting så ska man säga det. Alla behöver höra att dem är bra på saker.
Ja för mig det var jätte viktig att höra av andra att jag är bra på någonting då tror jag bättre på mig själv.
jag fick mer energi när jag hör det, jag försöker hele tiden gör bättre och bättre. Jag kan när jag hör det njuter min tid medan jag gör saker på grund av detta    

Inga kommentarer: