Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

söndag 22 april 2012

Fågelbovägen 32

Fågelbovägen 32 är en bok skriven av Sara Kadefors. Jag tycker mycket om boken och jag tror att hon kan attrahera många att läsa utan paus! Det hände mig, När jag började läsa boken kan jag inte sätta ner boken och gå omkring och göra andra saker.  Jag tror att när man börjar läsa Sara Kadefors böcker är det möjligt att läsa klart boken på två dagar.
   Om jag vill berätta lite grann om vad Fågelbovägen 32 handlar om får jag säga att det visar en familj som har en bra ekonomi och bor i ett stort hus på Fågelbovägen 32. De har allting samtidigt har de ingenting eftersom jag som läsare känner en viss kyla i huset. Jag tror att de inte älskar varandra och de är inte kapabla att visa varandra kärlek. Man kan känna att det är något fel i familjen för att de föredrar andra personer att prata med framför varandra. Exempelvis föredrar barnen att prata med städaren om sina problem. Det är tydligt att inte barnen känner sig trygga och säkra i familjen för att föräldrarna har ett dåligt förhållande med varandra. Jag anser att det kan påverka barnen när föräldrarna inte har en bra relation och barnen fattar det.
   Om man läser boken förstår man att Karin är mycket upptagen med sitt jobb och har inte tillräckligt med tid att vara hemma och tillbringa tid med sin familj. Hon lagar inte heller mat och vet inte ens vilken mat barnen gillar att äta. Hon har heller ingen koll på deras fritidsaktiviteter när eller var de är eller hur barnen känner inför aktiviteterna.
Jag tror att det finns ett annat problem och det sitter hos Karin. Det är något i henne som inte låter henne att visa kärlek till sin familj.
   Jag minns när hennes man var i Danmark och jobbade där så ringde hon inte till honom och berättade att hon saknade honom. Jag anser att det är ett allvarligt problem hos hennes eftersom problemet upprepade sig med Tobias som är hennes nya pojkvän som hon träffade senare i en bar.
   Det är svårt för henne att visa sina känslor och kanske är det på grund av olika anledningar som har hänt förut för henne. Jag tror att hon behöver få hjälp från en expert som exempelvis en kurator. Jag tror att hennes man också har problem eftersom han inte hjälper Karin att visa kärlek och han gör ingenting för att hålla ihop sin familj.
   Mannen är mycket upptagen med sitt jobb och bryr sig inte om vardagens händelser kring fru och barn. Han tillbringar inte mycket tid med sin familj och därför kan han inte lösa problemen som finns. Det är min personliga åsikt men jag tror att de är trött att leva tillsammans och att han letar efter en ursäkt att skilja sig.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag tror att vardagen är svår för alla vuxna människor som lever i en parrelation. Hur ska man hålla lågan uppe? Hur gör man vardagen kärleksfull? Hur gör man den gemensamma tiden tillsammans värdefull? Mycket är ju inte så glamouröst i vardagen: handla, tvätta, läxläsning och städning.