Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

söndag 29 januari 2012

Familjebilder


Jag hittade wikipedia. Den första bilden föreställer en familj som består av pappa, mamma och dotter. Jag tror att de är från USA, och den här bilden valde jag därför att den är intressant, vacker och beskriver temat familjen på ett bra sätt.
 

Bakgrunden ser ut som himlen. Föräldrarna tittar på sin dotter som lyssnar nyfiken på mammas mage. De väntar sitt andra barn. Paret ser ut att vara ca 35 år och dottern kanske 4-5 år. De ser glada och förväntansfulla ut. Hon ska nog föda ganska snart. De ser ut som en medelklassfamilj. Jag tror att de är en lycklig familj som lever bra. Om jag gissar har de varit gifta sedan de fick dottern och jag tror inte att de ska ha fler än två barn. De är nöjda.



Min andra bild visar upp en indianfamilj. Vi ser en mamma, en dotter, en pappa och en son. De bor i ett tält vid bergen förmodligen i Idaho eller Montana. De lever av bär och rötter men de jagar också bufflar. Jag tror inte att de använder pengar, de använder sig av byteshandel. En del av deras kläder ser inte ut att vara handjorda, de har nog bytt till sig dem. De ser inte så glada ut och livet är nog inte så lätt. Troligen tar mamma och dotteren hand om hemmet medan far och son är ute och jagar. Kanske borde de flytta till ett annat ställe där livet är lättare.

Livet är inte så lätt men man gör så gott man kan. Dessa två familjer lever helt olika liv. Men familjen är ändå sig lik om man är rik eller fattig, om man bor i skogen eller i staden.

Inga kommentarer: