Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

tisdag 23 augusti 2011

Mytomspunnen

Idag har vi diskuterat om "Mytomspunna" Vad betyder Mytomspunnen? Mytomspunnen är en person som berättelse sant ibland kan det inte vara sant. Personen eller plats som väldigt känd.

Sedan när har vi pratat om vad betyder. Vi har valt några kändis som levande eller dödande. Mina klasskamrater har valt mest Michael jackson.
Han var amerikansk sångare, dansare, låt-skrivare, producent och skådespelare. han var duktig, snäll, hjälpsam. Han har fått hud sjukdom. Jag har läst från en tidning att han har varit operation att bytta färg, Men jag trodde att det var bara skvallrar om honom. Det var svårt från början men när lärare har förklarat klart. Då förstod alla.

Jag tyckte att det var lite svårt till vår grupp eftersom några klasskamrat ville inte säga nåt.
Jag tyckte inte om det om jag försökte att prata med dem. Det hände ingenting. Jag blev tråkigt.
Jag ber om ursäkt till er, Jag vill bara skriva vad jag tyckte. Men tills slut blev bättre tack och lov. Jag hoppas nästa gång börja de hänga med på diskussion. Det blev bra vår diskussion idag. Det var kul.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ja det kan vara så ibland, att det är lite "trögt" att komma igång med en diskussion. Men igår var bara andra dagen efter sommaren, en del var nya andra har gått ett tag. Kanske fanns det olika anledningar till att samtalet i gruppen inte motsvarade dina förväntningar. Jag hoppas att de blir bättre nästa gång :)

Philgirl19 sa...

Jag hoppas det. =) Det var kul att träffade nya klasskamrat, därför att jag känner inte igen dem. Jag tyckte min svenska tappade lite när jag pratade mycket filippinska till mina kompisar. Därför att jag försökte lära mig igen.

Unknown sa...

hur man kan redovisa en mytomspunnen person ??