Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

onsdag 31 augusti 2011

Kung kristina och Alfred Nobel.

Vi hade diskussion om drottning Kristina och Alfred Nobel och det var jätte viktigt.Jag lärde mig mycket nya ord och fick veta mycket information om de kända personer. Jag tycker att drottning Kristina var en jätte aktiv kvinna. Hon gjorde sig känd för att hon hade en stark personlighet och hon bilda sitt liv som hon ville , utan att tänka på vad säga de som finns runt omkring henne. Jag tror att livet för den liten drottning var inte så lätt.
Alferd Nobel var en jätte intressant personer som var högutbildad, hade mycket ideer och han vara nöjd att hjälpa de som har svårt i livet. Jag tycker att han är en jätte duktig person .

Inga kommentarer: