Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

tisdag 30 augusti 2011

Idags lektion...!!!

I lektionen diskuterade vi om två olika text, en om kung Kristina och andra om Alfred Nobel. Lektionen var mycket intressant, eftersom jag hade ingen aning om kung Kristina. I texten berättade nästan alla viktiga information som man kan behöva det. Jag tyckte också att i den tiden som levde kung kristina var så att man styrde kvinnor men tack och lov inte nu längre man och kvinnor är lika i nästan alla situationer finns inte stor skillnad mellan oss och de...:)).
Om Nobel fanns också bra informationer visste jag inte att han var från Sverige :) men jag förstår inte var för alla Nobelpriser delas ut i Sverige bara frihetespris delas i Norge. Men tror jag det är jätte viktig att man veta om såna viktiga person och myter om deras liv och veta vad folk tyckte om de för ut och vilken myt finns nu i tiden om deras liv, Då kanske vi kombinera gamla myter med de nya myter som finns nu i tiden. Vi märker kanske nån skillnad mellan båda generationer :)))Jag har inte skrivet nånting precis om lektion men bara vad jag tyckte om texterna hoppas ni förstår vad jag vill säga :))

3 kommentarer:

Unknown sa...

vad kul att du lärde dig nya saker! Nej i dag är skillanderna inte lika stora mellan män och kvinnor, men fortfarande har män fördelar i många sammanhan, tyvärr.

Nassim sa...

det var intressant bnar och jag förstår vad du menar:)

bnar sa...

ja tyvärr finns skillnad mellan kvinnor o man men vi måste kämpa hårdare för att taborta den företeelsen eller hur:))