Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

lördag 14 maj 2011

SAKNAD s.79

"Första gången hade hon suttit i hans knä. Hon hade känt hans lår under sina och hans mage mot stjärten. Det hade känts så konstigt i kroppen. Varmt och nervöst på samma gång."
Jag har tagit ut detta citat eftersom jag tycker att Sibyllas känslor är mycket tydliga och förståeliga för alla som var ung och kär. Hon själv hade ännu inte förstått att hon började bli kär. Men jag kan fatta det tydligt därför att hennes känslor ("varmt och nervöst på samma gång") påminner mig om mina egna upplevelser i min ungdom.

2 kommentarer:

bnar sa...

joo det är sant forfatare visser hennes känslor från hjartat därför tyckte jag att det var lätt att man känner prisic vad hon vill brätta och det är ett bra sätt föratt skriva :)

Nadja sa...

Oxo... Jag läser boken lite långsammare än andra men när jäg läste på den här sidan tänkte jag att välja samma citat.Jag tycker att det är en av de positiva aspekterna av boken som beskriver Sibyllas känslor. Man glömmer på ett ögonblick om de problem som har Sibylla.