Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

tisdag 17 maj 2011

Intervju-Reportage den 16/5

Igår hade vi muntligt diskussioner om vår Intervju-Reportage.Nästan alla, mina klasskamrater berättade om sina reportagen som var mycket intressanta eftersom dessa handlade om intervjuer av svensk elever, läraren, med mera och jag själv blev så intresserad av att lyssna och fick veta om dessa.
Förrän vecka intervjuade jag en svensk elev som studerar på vuxentutbildingen och jag även berättade om henne till mina klasskamrater och Stina på lektionen igår. Jag är nöjd och behagligt att jag fick möjligheter att prata med henne och fick veta om hennes liv, utbildning, yrke, framtid och mycket annat. Snart ska jag börja skriva om mitt Reportage och jag hoppas att det går bra med detta.
Jag önskar alla mina klasskamrater lycka till med att göra sina reportagen. :D

3 kommentarer:

bnar sa...

ojj jag missade det ,men jag hopas du blir klar med reportagen efter som har du mycket nya ord som jag knap kan förstå det lycka till

HeLeNa sa...

Hej Bnar!!
Tack det samma!!! :))

Unknown sa...

Texten är jättebra, det lät och förstår