Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

onsdag 4 maj 2011

Nystart!

Jag slutade SFI för 6 år sedan och jag kom tillbaka på vux i januari efter 4 års mammaledighet. Oj, det var länge sedan jag var här och nu börjar det igen, studier, för att komplettera gymnasiekompetensen.

Torsdag, 13 januari, var den första dagen på terminen och jag satt och väntade på läraren med andra klasskamrater som jag träffade då för första gången. Jag var nervös, men samtidigt kändes det spännande att börja studera igen. Jag kommer ihåg att det var introduktion till samhällskunskapskursen. Två lärare kom in i klassrummet och pratade som komiker, skojade med varandra och eleverna fattade ingenting. Jag tyckte att de var roliga och anade att det skulle bli en intressant kurs.

Imorgon ska jag intervjua en av lärarna som kom in i klassrummet, Fredrik. Det kommer säkert att bli kul och jag hoppas att det går bra!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken intressant och ovanlig start på en termin. Låter jätterkul! Jag visste inte att Fredrik är en sån komiker :)

ChikaF sa...

haha, Fredrik är en rolig person. Bertil är mer seriös men det blir roligare när de två skojar med varandra. :)