Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

måndag 16 maj 2011

Redovisning av intervjun

Det var väldigt intressant att lyssna på andras arbete idag! Det blev mer som att prata personbeskrivningar men vi fick veta mer om olika personer. Jag blev mer och mer nyfiken på andras intervjuer/informanter och ibland fick jag nya idéer för frågor fastän jag ju är klar med min intervju. Jag kanske kan ställa några frågor till. :)

Sedan måste jag läsa genom min intervjun och bygga ihop olika delar. Det är viktigt att inte glömma bort syftet med intervjun! Vad tiden går så fort! Det är bäst att börja jobba med reportaget på en gång så att jag inte glömmer om detaljer under intervjun.

3 kommentarer:

bnar sa...

jag hollar med dig chika det är viktig med syftet för hela reportag.Jag har börjat med reportagen och snart blir klat :) jag hoppas stina gillar det lycka till med dit reportag

ChikaF sa...

Tack, Bnar!
Jag känner mig lättad efter intervjun men jag måste komma ihåg att det viktigaste är att skriva reportaget. ;)

bnar sa...

hhhhh sama akam med mig när jag blev färdig med intervju trorde jag klart med allt. men tack o lov jag är klar med reportagen också lycka till :)