Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

tisdag 3 maj 2011

Intervjuteknik

Jag övade med Bnar och det kändes lite nervös och pinsamt att intervjua henne även vi känner varandra och träffar nästan varje dag på skolan. Tänk om det är med en främmande människa! aj aj aj, jag väljer en lärare istället. :) hmm, någon som är pratsam....

Det var bra att fråga några privata frågor så att jag fick veta mer om henne och hennes familj. :)

Vi hade också grammatiklektion och jag tyckte att det var jättebra! Precis som jag behövde veta, bisats regler och var ska man sätta "inte" o.s.v. Jag behöver öva mycket mer!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Kul att det gick bra för dig med att öva på intervjun. Då kanske det går superbra när du gör den "riktiga".

Unknown sa...

Jag hoppas att grammatiklektionen inte hindrar folk från att skriva på bloggen. Det vore väldigt tråkigt :(

ChikaF sa...

Neeej, det tror jag inte! :) JAG tycker att det är väldigt bra att vara medveten om sina svagheter(om grammatik, menar jag) så att man kan utveckla sig!

Nu ska jag fortsätta läsa boken.....

HeLeNa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
HeLeNa sa...

Hej Chika!

Lycka till med att läsa boken!!! :D

HeLeNa sa...

Jag håller med Chika. Det är bra att vi öva med grammtik så vi får veta vad vi har för svagheter med grammtik och vi kan kämpa mot att skriva och prate bättre svenska. :D