Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

torsdag 5 maj 2011

Datasalen på Vuxenutbildningen


På den här bilden ser vi eleverna av vuxenutbildningen som använder datorer och framför allt har de möjligheter att använda internet för att göra sina uppgifterna. Dessutom finns det också flera svenska grammatik programs på de här datorer som eleverna kan träna med för att bli bättre på Svenska genom att läsa ,skriva och lyssna.
Men det finns också andra ämne som de kan träna med---till exempel: Engelska, Samhällskundskap, Matematik, Spanska, Franska med mera.Jag tog den bilden eftersom den spelar verkligen stor roll för eleverna som studerar på vuxenutbildningen. Ofta använder jag också skolans datorer för att göra mina uppgifterna och skriv ut några viktiga upplysningar särskilda på Engelska och Svenska. Eftersom eleverna får chansen och möjligheter att använda dem (datorer) så tror jag att de trivs mycket bra med dessa.

2 kommentarer:

bnar sa...

tack helena jätte finnt bild och jätte bra ämne du väljade data salen är jätte viktig för elever och det hjälper mycket för att det finns alla studie hjälp som man behöver från internet till skrivare

HeLeNa sa...

Tack så mycket Bnar!!! Även din ämne är mycket intressant och den påminner mig om min första besök till vuxenutbildningen som var ungefär fyra år sedan. Tiden går så fort!!!