Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

söndag 19 februari 2012

Enbo, sambo, särbo eller gift?

Enbo, sambo, särbo eller gift? Det finns olika sätt på vilka människor lever, en del människor föredrar att leva ensam, medan andra väljer att vara samboende. Människor lever ensamma för en massa anledningar, mest deprimerande. Skiljer sig eller en bruten romantik är de primära skäl. oförmåga att dela utrymmet är ett annat. Vissa människor kan inte leva fredligt med andra. Många människor lever tillsammans som flickvän eller pojkvän, medan andra lever tillsammans som man och hustru. I Sverige är sambo vanligt förekommande. I vissa andra länder, särskilt i Nigeria är äktenskapet ett viktigt steg att ta innan en man och en kvinna kan leva tillsammans. Enligt min mening bör ingen uppmuntras att leva ensam under några omständigheter. barnen måste leva med sina föräldrar, tonåringar måste bor med sina föräldrar eller med sina vänner som rumskamrater om de är i skolan och när de är redo att gifta sig kan de göra det och leva med sina män eller fruar och börja höja sina familjer. Jag bodde i en utvidgad familj från min barndom och jag fann det tillfredställande. När jag var i yrkeshögskolan, jag lever med mina vänner och när jag blev äldre fick jag gift och bor tillsammans med min man, vi har barn och vi lever tillsammans i fred. Jag har valt att leva med många människor runt mig och kommer aldrig att anse bor ensam i mitt liv eftersom jag tror att ensamboende har någon farlig effekt, samtidigt som de bor tillsammans gör livet enkelt och bringa lycka till mig. framför allt, lever tillsammans som man och hustru har vissa fördelar: - Gifta personer tenderar att ha bättre physicalhealth, psykiskt välbefinnande, och en lägre dödlighet risk. - Forskning visar att de högsta nivåerna av sexuell tillfredsställelse rapporterades av personer som befann sig i gifta, monogama relationer, medan de som var ensamstående eller sambo rapporteras något lägre nivåer av sexuell tillfredsställelse. - För närvarande hade gifta kvinnor en lägre sannolikhet att leva i fattigdom än andra kvinnor som inte är gift.

Inga kommentarer: