Armenien, Burma, Filipinerna, Iran, Japan, Kina, Lettland, Peru, Ryssland, Tjetjenien, Uzbekistan, Italien, Polen

fredag 30 september 2011

Utan namn eller med namn ?

I onsdags diskuterade vi en jätte intressant fråga . Det var lite svårt att bestämma mellan att vara med anonym eller inte om man vill uttala sin åsikt. Vi delade i två grupper, en grupp med anonym och den andra mot anonym. Jag vet inte men jag tycker att det lite svårt att bestämma vilken är bättre , att skriva namn eller utan namn. Men i alla fall, jag tycker att om man har någon åsikt , eller vill kritisera någon eller något, kan skriva den på bra sättet utan att använda hårda ord. Det kan vara frivillig för varje person att bestämma själv om vill skriva utan namn, eller med riktig namn. kanske det finns som vill skriva med pseudonym namn. Det beror på varje person hur tänker och vad föredrar.

3 kommentarer:

Nadja sa...

Jo, presis, det är inte lätt fråga darför att finns det nackdelar och fördelar på båda sidor.

Kameta sa...

Jag håller med dig. Det är bättre om man använder inte hårda ord när man kritiserar någon. Men det ändo bättre när man kritiserar inte andra.

Ekaterina sa...

Å ena sidan är det bra om vi ha ett val om vi vill skriva som anonym eller inte. Men å andra sidan, om jag ser att kommentaren var skriven anonymt, kan jag dra vissa slutsatser om den här personen.